Agenda | Activitats | Biblioteca | Login

Blogs Escola Sant Gregori

  • Inici
    Inici Aquí pots trobar totes les entrades de blog de tota la pàgina web.
  • Categories
    Categories Mosrta un llistat de les categories d'aquest blog.
  • Etiquetes
    Etiquetes Mostra un llistat d'etiquetes que s'han emprat al blog.
  • Blogaires
    Blogaires Cerca al teu blogaire favorit de la pàgina.
  • Blogs d'equip
    Blogs d'equip Troba els teus blogs d'equip favorits aquí:
  • Dades d'accés
    Dades d'accés Formulari d'inici de sessió

Política

Publicat per a a ESGPENSAMENT
  • Mida de la font: Més gran Menor
  • Visites: 32785
  • 63 Comentaris
  • Imprimeix

Hola a tothom!!

Aquest és el primer post de l'any, dedicat al concepte de Política. Recordeu que en un parell de setmanes heu de redactar una dissertació sobre aquest concepte, i que hi ha d'aparèixer el contingut treballat a classe, ben  explicat i relacionat. 

La utilitat del blog rau en que hi podeu fer comentaris que siguin petites aportacions vistes a classe o originals vostres. Definicions, exemples, arguments, etc. Cada comentari UNA PETITA aportació, si us plau.

Es tracta d'un treball cooperatiu, així que els comentaris no s'han de repetir. Si un company ha escrit una definició de política, o la relació entre aquesta i el bé comú, no ho podeu fer també vosaltres, perquè aquest és un treball d'equip. Per tant, HEU DE LLEGIR els comentaris dels companys i companyes abans de deixar el vostre.

El que sí podeu fer és comentar els comentaris dels companys. Podeu mirar de millorar un argument que hagi deixat un company, o discutir una definició, o posar un exemple que la complementi, etc.

Au, a treballar!!

Comentaris

  • Marina Valls Galvez
    Marina Valls Galvez Dilluns, 20 Gener 2020

    La naturalesa ens va donar la paraula perquè visquesim d’acord amb la justícia, la injustíci, el que és convenient i el que no, el bé i el mal. Per tant si no actuem d’acord amb aquests valors es podria dir que actuem com animals. Per exemple si trenques algun objecte i no assumeixes que ets el culpable actuaries com un animal. Aleshores aquests valors són essencials per a la política, ja que sense aquests no podriem decidir quina ideologia està bé i quina malament, per exemple.

  • Lucas Coral Guinda
    Lucas Coral Guinda Dijous, 17 Octubre 2019

    la política perfecciona a l'esser humà. Aixó fa que siguem un tipus d'esser millor de com viviria apartat de la societat

  • Álex	López	Garrido López Garrido
    Álex López Garrido López Garrido Dijous, 10 Octubre 2019

    Aristotil diu que la veu es una senyal de dolor i de plaer etc, i que per aixo tambe es trova en altres animals, pero només es poden manifestar certs sentiments dolorosos o agradables.

    Contestar Cancel·la
  • Mar Bou Companys
    Mar Bou Companys Dijous, 10 Octubre 2019

    Aristòtil en el text ens explica el seu punt de vista sobre la política. Preo jo crec que la política ha canviat al llarg del temps. Ara els polítics no només busquen el bé comú, també intenten tindre un benefici propi.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimarts, 15 Octubre 2019

    Mar, quines raons tens per afirmar això dels polítics en general? I per afirmar que aquest problema el tenim "avui" i no ha existit sempre?

  • Néstor Mejías Pérez
    Néstor Mejías Pérez Dimecres, 09 Octubre 2019

    Segons Aristòtil, la naturaleza no fa res en va, trono que es veritat ja que a clase hem pogut veure que tot el que ha sigut crear ene ajuda en alguna cosa. Un Bon exemple es el que ven fer a clase de la ma, una ma no es una ma si la separen del cos, ja que per toda l'utilitat que tenia abans. ;)


    Néstor Mejías

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimarts, 15 Octubre 2019

    Però l'exemple de la mà no vol mostrar això, Néstor. Què vol fer veure Aristòtil amb aquest exemple?

  • Convidat
    Nolasc Recasens Jostribo Dimarts, 08 Octubre 2019

    jo crec que els politics que prefereixen el seu propi benefici al bé comú estan insultant a la naturaleza.
    ahi han moltes formes de buscar el bé comú pero els corruptes i els que volen el seu propi benefici no poden representar a la ciutat.



    Per cert: avanç havia posat el meteix comentari pero no em surt, si esta repetit ho sento

    Contestar Cancel·la
  • Convidat
    Nolasc Recasens Dimarts, 08 Octubre 2019

    Quan parlem de que un polític es un mal polític quan l'interes seu el troba mes convenient que el bé comú. Hi han moltes maneres de fer politica però sempre ha de ser per el bé comú.
    Trobo que aquesta classe de politics estàn insultant la nostra naturalesa.

    Contestar Cancel·la
  • Convidat
    Jorge Font Dimarts, 08 Octubre 2019

    Des de sempre l'home ha sigut social per naturalesa però també es polític, l'home dotat de la paraula expressa les seves idees per medi de la conversació i de les idees per un futur millor, però potser la seva idea de un futur i una justícia per tothom pot restar a un altre banda en tremis monetàries o també de la seva llibertat a diferents persones de diferents estatus socials, es per això que depen de les votacions pot guanyar un partit que ajuda els mes necessitats restant els homes mes ben adinerats gracies el esforc de treballar dur
    Es podria dir justícia o no

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimarts, 15 Octubre 2019

    La primera frase està molt bé, Jorge, però a partir d'allà on dius " però potser la seva idea" ja no aconsegueixo entendre't. Pots explicar millor què volies dir?

  • Guillermo Giménez-Salinas García-Marca
    Guillermo Giménez-Salinas García-Marca Dimarts, 08 Octubre 2019

    Aristòtil diu que la naturalesa no fa res en va i això es perquè la naturalesa ens a donar la paraula per poder expressar el bé i el mal, el que es just i lo que es injust o per fer saber el dolor i el plaer

    Contestar Cancel·la
  • Convidat
    Jofre Pons Dimarts, 08 Octubre 2019

    És l èsser huma un animal polític per naturalesa?Jo crec que així es ja que em vingut al mon dotats de la paraula, i la paraula serveix per relacionarse entre els de la nostra especie. Per això els humans som essers polítics per naturalesa, vam estar creats per viure en conjunt.

    Contestar Cancel·la
  • Convidat
    cèlia bonet Dilluns, 07 Octubre 2019

    Hi ha diferents sistemes polítics, com ara un d'ells la democràcia. La democràcia és el sistema polític pel qual cada persona tria un representant que defensi la seva ideologia, és a dir, la seva opinió sobre el bé comú.

    Contestar Cancel·la
  • Convidat
    cèlia bonet Dilluns, 07 Octubre 2019

    Els éssers vius, per comunicar que algo ens agrada o ens fa mal, en tenim prou amb comunicar-ho a través de sons. Però els humans no ens movem tan sols entre aquests dos referents (plaer-dolor), sinó també entre la justícia i la injustícia. La política es basa entre la justícia i la injustícia entre altres.

    Contestar Cancel·la
  • Eduard Navarro Ruiz
    Eduard Navarro Ruiz Dilluns, 07 Octubre 2019

    Tot i que la paraula politica va de les polis greges segurament es feia politica desde molt abans, desde el moment en que els homes és van agrupar en comunitats i havien de decidi sobre el bé comú.

    Contestar Cancel·la
  • Lucas Coral Guinda
    Lucas Coral Guinda Dilluns, 07 Octubre 2019

    desde el meu punt de vista els humans hem estat creats aleatoriament. Voster o aristotil dieu que ens va crear la naturaleza. Pero aquesta és un esser inert i no ens a pogut crear.Una cadira no és una creació o una mutació inboluntaria sino que va ser la idea d'una persona.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dilluns, 07 Octubre 2019

    D'entrada, és Aristòtil qui diu això, no pas jo, deixa'm insistir.
    A banda d'això, l'argument d'Aristòtil no es debilita encara que acceptem la teva objecció. Així com diem sovint coses com "és natural que els gossos marquin el seu territori", i amb això volem dir que és un comportament que surt espontàniament d'ells, de la mateixa manera ens podem preguntar si és natural que els homes visquem en comunitats polítiques, regits per lleis i amb governadors i governats. Reformulada així, la tesi d'Aristòtil no requereix que la naturalesa sigui un ésser Intel·ligent i amb intencions conscients, oi?

  • Nuria Hausmann Costa
    Nuria Hausmann Costa Diumenge, 06 Octubre 2019

    Segons Astòtil, la naturalesa no fa res en va, és a dir, que ella crea quelcom amb un sentit o objectiu. També la naturalesa ha donat la parla al home, ja que fa que poguem distingir més enllà del plaer del dolor, com el bé del mal, el just de l'injust, el convenient del inconvenient...

    Contestar Cancel·la
  • Guillem Pascual Barluenga
    Guillem Pascual Barluenga Dimecres, 09 Octubre 2019

    Jo afegiria que quan Aristòtil diu que la naturalesa no fa res en va, es refereix a que els essers estem fets com
    si fósin maquines. Un exemple de això és la forma de la nostra oïda, que esta feta per saber la orientació del só.

    Per altre banda jo no estic d'acord amb el que Aristòtil diu ja que sino no tindria sentit que els humans en un passat tinguèssim tant de pel al cos i a mesura que ha anat passant el temps ha desaparegut.

    Contestar Cancel·la
  • Per poder enviar comentaris primer has d'iniciar sessió

Deixa el teu comentari

Convidat
Convidat Dimecres, 09 Octubre 2024

Entrades Relacionades

No post has been created yet.